søndag 5. januar 2014

Return to normality / Klar for forandring

javel da. i morgen er det hverdag igjen.
på ordentlig
men
skal vel ikke klage




det har vært en god og lang juleferie
med alt som vi ønsket oss for den.
føler meg glad og takknemlig.



Så nå når siste rest av julelys og pynt er pakka vekk, skal det bli godt å se litt nytt på tilstanden i heimen. 
Kanskje få rydda litt mer. 
Fornya litt her og der. 
Det gjør som regel godt :)


Gleder meg til å få inn noen frodige deilige farger i stua, for eksempel. 
Jeg begynner vel med noen friske blomster, og et par putetrekk-omskiftinger :)
Trenger ikke å koste noe videre. 


Jeg ønsker alle en riktig god ukestart. 
Og stålsetter meg selv mot mandag-morra-bluesen som unektelig vil merkes et snev av her i heimen i morgen tidlig. :)


Men: hverdag er bra. 
De må vi sørge for er gode - det er jo de det er flest av! :)
Beste hilsener fra 
Åpent^hus

ps - noen som har spesielle ønsker for tema for innlegg her inne hos meg?
(kildehenvisning i bildene)



10 kommentarer:

  1. Godt nytt år!

    "Endeleg" ei heil 2014 veke.
    Kvardag for store og litt mindre.
    Blir godt å få ungdommen på rette sove kjøl igjen ;-)

    Fin veke til deg!

    PS: flotte insp bilete..
    her er fortsatt Jul, men vert nok pakka fint ned i morgon på 13.dag.

    SvarSlett
  2. Åh, vi skal flytte og jeg trenger både inspirasjon til spisestuestoler og en stor "familiesofa"! Og fargevalg til stua :) håper ett av temaene dukker opp!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ok anonym. Skulle gjerne visst litt mer om huset og smaken. Og hva slags spisebord har du for eks? 😊

      Slett
  3. Hei igjen!
    Jeg sendte deg en mail, jeg!
    Hilsen "anonym"

    SvarSlett
  4. Hverdag er bra! Men hva gjør du for å kompensere for tomheten og mørket i huset når jula er pakket vekk?

    SvarSlett
    Svar
    1. @brudeblogg. Her tennes det mengder av levende lys når det mørkner. Det funker her 😊!

      Slett
  5. Hei,
    Som en av dine anonyme følgene har jeg følgende ønskeliste:
    - smarte og pene løsninger for rot (resirkulering, nøkler, penner, papirer, post etc)
    - å innrede med grønne planter
    - kunst uten å ruinere seg
    - den optimale lysestake
    - hvordan hindre innsyn eller sol uten å ødelegge rene linjer og lysinnfall (samlebetegnelse: gardiner) på en estetisk måte?
    - billige og enkle måter å få forandring eller farger i et rom

    Det var noen utfordringer, blir glad om noen blir fulgt opp:-)

    Godt nyttår fra en følger i 2014 også (men stadig anonym)

    SvarSlett
  6. Ja, nå er det tid for å gå tilbake til hverdagen! Det er forfriskende å ha et helt nytt år foran seg, og jeg synes du har funnet frem inspirerende bilder.
    Jeg liker forresten å gjøre overgangen gradvis, og hente med meg litt av julekosen - som tente lys og småkaker og kanelstang i kaffekoppen - inn i januar. Håper du fikk en fin start på uka.
    Riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  7. Fiiine bilder og inspirasjon!
    Håper du har hatt en flott start på det nye året og ønsker deg mange kreative og fine dager!

    :D fra gunn

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...