mandag 4. juni 2012

Vakker krakk / East meets west

Denne krakken har smøget seg inn i hukommelsen for lenge siden,
og kommet til overflaten igjen nå med renovasjonsprosjektet vårt. 


Den er så fin. 
Elsker de enkle elegante linjene og
treverket som får bli en liten skulptur i seg selv. 

I dag er det duket for møbel-utstilling. Og særstudiet heter "Butterfly stool." 










 

Krakken ble formgitt i formpresset tre i 1956. 
Av japanske Sori Yanagi. 
sies å være et møte mellom østlig og vestlig design.


Jeg synes uansett den er vakker.



Den har rukket å bli en møbelklassiker, 
og føres nå av Vitra.


 


Finner gjerne en plass til den i nyhuset. 
:)

Har du forresten 
tatt lodd i juni-lotteriet i Åpent^hus?
snarvei øverst i høyre kolonne. 

I neste innlegg
nyttig tips!

9 kommentarer:

  1. Lån i vei du:)
    Men link gjerne tilbake til meg hvis du legger den ut på bloggen:)

    SvarSlett
  2. Stilig.

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    SvarSlett
  3. Ja, den er innmari vakker!

    Men vet du, jeg tror jeg begynner å bli gammel. Jeg tenker, den var vakker å se på, men jeg får sikkert vondt i ryggen av å sitte i den uten ryggstøtte...Har du hørt på kjærringa??

    So long...

    SvarSlett
  4. skjønner - ikke no galt med å være litt praktis.
    jeg tenker kanskje mest å ha den et sted man kan legge klærne om kvelden, eller når en skal dusje..? :)

    SvarSlett
  5. Den var skikkelig fin! Jeg tenkte hvalhale med en gang, jeg. :-)

    SvarSlett
  6. Den er så vakker, kjenner den fra før men ante ikke at den faktisk var så gammel! Jøss! Men den må være i mørkt tre etter min smak,(det er vel valnøttfiner) synes den har mest karakter da. Go for it!

    SvarSlett
  7. Sorry but I had to laugh at the title :)

    Meat = kjott i norske (I don't have a norsk keyboard, it should an o with a slash through it)

    Otherwise, I LOVE the stool! So cool!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...