tirsdag 25. oktober 2011

Fisk som innredning?? / Fish as decor?



Innrede med fisk? Hva slags ide er det???
Tja Holder det som argument at jeg er allergisk mot katt og hund? :)
Jeg elsker å besøke akvariet, og kunne godt parkert ungene et sted for bare å få sitte å beundre de rolige bevegelsene til fiskene og til de skjønne fargene og lysbrytningene i vannet. Det blir aldri helt det samme med et lite akvarium hjemme, men noe av den beroligende effekten og det vakre inntrykket kan gjenskapes. Her er noen løsninger.


homedosh com



tid for te.no


Se gjennom og til andre rommet.
aquariumdesign

tid for te

Men hvorfor er akvariumbelysning ofte så grell?
in wall aquarium



tid for te
(men lite plass til å bevege seg)


homedosh


fisk i blokk? :)
umbra

Vegghengt (men litt vel smalt for stakkarene oppi?)
bidorbye

wallaquarium



Klassisk gullfiskbolle
Ruths design



i vannmiljø
tid for te



supercool pets


Akvarium - hot or not? :)


I neste innlegg
sprek tapet til folket!

Skal få laga Stockholm-innlegg til torsdagen :)


9 kommentarer:

  1. HEI,
    skal hilse og si tidene forandrer seg også i akvarieverdenen.... mye forskjellig å velge mellom her ja. tror allikevel funkisvillaen tok kaka... he-he.
    her hos oss var det tradisjonelt akvarium i sin tid, rektangulært med metallramme og klart glass. fungerte som bare det. hadde noe stæsj på bunnen; dekorasjon. det var flott. og et par planter. koselig med fisker, men litt arbeid med det også. jevnlig stell så ikke det gror ned av grønske må til. ikke pent med grønske.
    det var noen tanker om akvarium og fisker en tirsdag kveld.......
    ha en fin kveld du også.
    klem TOVE

    SvarSlett
  2. Jøss sjekk den vaken, hohoho, genialt, hadde blitt helt satt ut hvis jeg så et sånt på et bad.
    nais

    SvarSlett
  3. Jeg synes akvarium er flotte greier og kunne gjerne ha tenkt meg et integrert i en vegg som romskiller. Hadde fisk i bolle i sytudietiden, men Nellyt og Kåre gikk i døden (eller do muligens?) da mine medsamboere med ett trengte en punsjbolle til en studiefest.

    Forøvrig er dyrebutikkene flinke til å IKKE anbefale de minste bollene ut fra et dyrevelferdsperspektiv. Selv gullfisker skal ha rom til å svømme rundt i og noen av bildene i innlegget var av typen dyretortur med tanke på liten plass.

    SvarSlett
  4. Jeg syns det er hot, og ønsker meg det igjen. Hadde gjeeerne hatt blokken ;) Men om jeg skal ha igjen så blir det nok det hvite firkantede, ikke blokken altså, men det andre. Har sett på det før. Syns det er kjempelekkert! Det med ett par sorte slørhaler i. Ja...det skal jeg ha. En gang igjen...i fremtiden ;)

    SvarSlett
  5. Ambasadøren og Bob Ståle var mine elskede slørhalehusdyr da jeg bodde på hybel! De bodde i et gigantisk cognac-glass...typ oversize! :)
    Jeg tror det var ambasadøren som tilslutt spiste Bob Ståle... og det var slutten på fiskeeventyret.
    Så det blir NOT for meg. ;)

    SvarSlett
  6. Heheh, morsomme muligheter.
    Her i huset har jeg en mann som haaater gullfisker. Et eller annet med en opplevelse han visstnok hadde som ung.
    Skulle jeg hatt fisk ville jeg nok gått for "aquariumdesign". Den var supercool.
    Også ville jeg nok aldri latt en fisk være ensom. Selvom ryktene skal ha det til at de har så dårlig hukommelse, at de sikkert ikke vet at de er alene en gang. HAha... :) stakkars små fisk...
    *goood kveld*

    SvarSlett
  7. Her var det jo mye flott - og noe rart ;)

    SvarSlett
  8. Eg har alltid hatt gullfiskebolle på kjøkkenbenken! Heilt siden eg var 16 år og flyttet på hybel. Og eg har det fortsatt:) Så eg trur det er sant det forskerene seier, at ein blir rolig av å sjå på fisker som svømmer:)
    Men eg liker den klassiske gullfiskebollen, uten for mykje dill.

    SvarSlett
  9. crazy cool 1rst picture!!!!! :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...