onsdag 29. juni 2011

Barnas drøm / The kids' dream

Ungene i Åpent hus drømmer om hus med hage. For der skal de ha plass til å springe. Og ikke minst - der skal trampolina få stå. Vi har kjøpt trampoline, men siden vår pittelille røys av en bakhage ikke kan huse den, står den foreløpig i svigermors gamle og frodige hage.

Kommer dagen at vi finner Huset med stor H, skal jeg ta frem igjen dette innlegget. For dette blir på en måte ei huskeliste til meg selv. For denne ideen liker jeg godt. Å grave ned trampolina.


Kanskje ikke alle som har en bestefar som bor i nærheten som har egen traktor, nei.. :)
Men jeg håper noe sånt kan lages til samtidig som man skal planere eller noe i den duren.





Men ideen er elegant, ikke sant?.
Noe sånt kunne hindra min lille nevø på snart fire i å brekke hånda. (han spratt ut igjennom en sprekk i sikkerhetsnettet ...)

Takk til den fine, svenske bloggen Its a house for tips og lån av bilder. Der finner du mer av oppskriften, hvis du har graveplaner.

update oktober 2012: vi har kjøpt hus med hage og nå har vi flytta inn også! :D



I neste innlegg
dansk drøm av et sommerhus

8 kommentarer:

  1. Det der var jo superlurt! Vi skal skaffe oss trampoline i løpet av sommaren, og då skal vi jammen gjere sånn! Takk for tipset!

    SvarSlett
  2. For en kur ide! Noen ønsker seg trampoline her også, men den ville tatt hele plenflekken....

    SvarSlett
  3. Dette var jo en fantastisk god ide!!! Takk for den hyggelige kommentaren og ha en veldig fin juli du også!!!

    Klem, Kristin

    SvarSlett
  4. Det er en kjempefin idé og mye mer barnevennlig! Faren min har gravd sin halvveis nedi bakken, det funker fint det og :)

    SvarSlett
  5. Kjempeidé!
    Og jeg liker veldig godt dele-innlegget!Det er en fin måte å oppdage nye blogger på også! Hadde planer om å lage nattbordinnlegg, men jeg fikk aldri tatt bilde i dagslys...
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  6. Hi..hi..for en ide!

    Vi har heller ikke plass til trampoline her hjemme. Heldigvis har farfar investert i stor trampline med sikkerhetsnett på hytta. Ingen har foreløbig falt ut mellom sprekker, men vrikket benet klarer de helt fint der oppe uansett stakkars...

    Da jeg spurte min eldste på 8 år hva hun ønsket at vi skulle gjøre i sommer hvis hun kunne velge hva hun ville, svarte hun at hun ville gjerne at vi skulle leie hus med hage...JA, gresset er nok grønnere på andre siden fra vi er ganske små ;)

    SvarSlett
  7. Helt genialt. Har sett denne idéen et sted før og det står helt klart på ønskelisten sammen med hus og hage. Dessuten er det aldri for sent med trampoline, det sto øverts på ønskelisten til en konfirmant jeg vet om i vår:)
    God sommer!!
    Toril

    SvarSlett
  8. Kjempelurt! Vet også om noen sm har felt trampolinen inn i terrassen!
    Hos oss er det ingen trampoline enda. Men tipper det kommer en innen neste sommer. Kunne godt tenke meg å grave den ned, men da er man jo låst til at det er der den står "for alltid". Sikkert lurt å være sikker på plasseringen først:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...