onsdag 13. april 2011

Glassfavoritt

 

Her er en av glass-favorittene mine: Serien Filigran fra Rosendahl.
Den har spesiell betydning for meg og herr Åpent hus, siden vi fikk både vase, telyslykt og en nydelig bolle i denne serien av hans kjære skjønne søstre da vi giftet oss.




Jeg synes formen og dekoren kler materialet glass veldig godt. Den finnes i flere utførelser.
Den er designet av Lin Utzon.
Vi har varianten med skjønne tynne inngraverte streker i bladformer. 




   

Jeg feirer våren her i Åpent hus med nyvunnet tiltakslyst - rydding, kasting, fiksing og vårpynting. Filigranvasen har fått selskap av rosa ranukler for anledningen.
Hva med deg - føler du "tiltakstrangen"? :)


Translation:
This is one of my favourite glass collections. The Rosendahl Filigran-series, designed by Danish Lin Utzon, comes in several colour versions. The series will always mean something special to me and my husband, since his siblings gave us both vase, bowl and light lantern for our wedding. We have the clear glass version with elegant thin engraved lines in leaf pattern. We love it!
I am celebrating spring with a newly won initiativ to rearrange, get rid of and fix up stuff at our house. How about you - do you feel "the urge"? :)
Mr Open house came home with these pretty flowers the other day.


I neste innlegg
grønt på kjøkkenet

15 kommentarer:

  1. Så elegante og enkle vaser! Vakkert!

    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelige var de!Fått en liten kick selv på opprydning,men hver gang jeg snur meg har rotet jaggu klart å formere seg igjen..phu..Fin uke videre!

    SvarSlett
  3. Nydelig vase! Har ikke sett den før , men står nå på ønskelisten min ;)

    SvarSlett
  4. veldig fin serie. Har aldri sett den før. :)

    SvarSlett
  5. Nydelig serie, akkurat passe dekorert.
    Rydding og fiksing? Vel, jeg har i det minste hengt opp ny postkasse og vaska vinduene. ☺

    SvarSlett
  6. just perfect!!! loooooove it!!!!

    SvarSlett
  7. Den var ny for meg, utrolig flott!! Tiltakstrangen er på topp! Styrer og ordner i mitt nye hjem :) Nå er det loppis-sesong, og hva er morsommere enn å gå på skattejakt med gode venninner?? :)

    SvarSlett
  8. kjempefin!!
    jeg vil og rydde og hive ting, har ryddet klesskapet og skal kb´vitte meg med en del klær :)

    SvarSlett
  9. Knallfin!
    Jeg føler på det samme ang tiltakstrang:)Håper det varer en stund.Det er ikke sikkert gitt.
    Satser på at du sover nå;)
    Stor klem

    SvarSlett
  10. Dette virker bare som et betalt innlegg. Skuff!

    SvarSlett
  11. Til anonym:
    Jeg tar aldri betalt for innlegg, frøken Anonym. Hvis du leser ordentlig i teksten, så viser jeg dette fordi det er noe jeg liker og som har spesiell betydning for meg. Trenger du mer info om hvorfor, kan jeg si at en av Herr Åpent hus' søstre døde ikke lenge etterpå. Derfor er dette spesielt for oss. Om du ikke liker det, kan ikke jeg gjøre noe med det.

    Hva mente du med å legge igjen en slik kommentar, forresten? Ikke noe positivt i alle fall! Begynne dagen med å spre ugge?
    Slike kommentarer har ikke noe på Åpent hus-sida å gjøre. Dette er min side. Og jeg legger inn det jeg selv føler for (upåvirket av kommersielle interesser eller eventuelle forventninger hos potensielle lesere)

    Hvis du ikke liker det jeg legger inn, hold det for deg selv. Men hvis du vil være konstruktiv, derimot er DET noe anna! Men som sagt - min blogg er min blogg.

    Hilsen Åpent hus

    SvarSlett
  12. Jeg liker i utgangspunktet Rosendahl og har teglass fra dem, men denne serien har jeg faktisk aldri sett!!!! Og jeg tror jeg fra nå av mener at dette er det vakreste fra Rosendahl. Helt perfekt formet og ikke minst dekorert!

    SvarSlett
  13. Jeg har fulgt med bloggen din en tid nå, og liker den veldig godt. Jeg liker at du så systematisk legger ut bilder og stoff rundt et tema.

    Jeg kan ikke stikke under en stol at jeg flere ganger har sett ting du har omtalt som jeg har fått lyst på, men har aldri følt at jeg har vært utsatt for skjult reklame.

    Jeg håper du fortsetter med bloggen din lenge. Jeg liker spesiellt godt at du ser ut til å verdsette ting ut fra andre kriterier enn at det dreier seg om design som er "inne" i øyeblikket, eller i et bestemt miljø.

    Marit Johnsen

    SvarSlett
  14. Nydelig serie, har ikke sett denne før og synes den er vakker. Skjønner ikke vitsen med sånne kommentarer som den anonyme la inn? Flertallet av oss er hvertfall veldig glad i bloggen din, du får fokusere på det og glemme det lille negative :) *♥*

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...