lørdag 22. januar 2011

Carambatack


Nært knyttet til interiørbloggverden finnes et parallellunivers - et nettverk av små nettbutikker av kreative og produktive nordmenn og -kvinner. Nettverket er selvfølgelig Epla - den norske varianten av det internasjonale Etsy - nettfellesskapet av små enkeltmannsforetak med noe å selge.

Epla er et kjempefint foretak som oppmuntrer til å gjøre drømmene til virkelighet og at man skal tro på sine egne evner og muligheter, synes jeg. Selv er jeg hverken fingernem nok eller har selvtillit nok til å satse på noe egenproduksjon (jo, jeg har jo bloggen, da!) Når sant skal sies er det heller ikke en av drømmene mine. Men en av dem som har gjort drømmen sin til virkelighet, og virkelig satset, er Annette Mangset, dama bak Epla/Etsy-butikken Carambatack design.


Annettte er 37. For et drøyt år siden valgte hun å satse fullt på kunsten og sluttet "dagjobben" for og starte for seg selv. Nå driver hun eget firma og jobber fulltid som kunstner / tegner / illustratør / designer. Hun har solgt bildene sine på nett siden 2007 – først på det amerikanske nettstedet Etsy.com (Epla’s storebror), og da det endelig kom et tilsvarende nettsted her i Norge, åpnet hun butikk på Epla i mars 2010.

Jeg oppdaget Annette og Carambatack design for noen måneder siden, på et av mine første (men ikke siste) blindsøk/nettdykk inn i Epla-verdene. Jeg falt for hennes herlige illustrasjoner og lette strek. Jeg bestilte to nydelige bilder derfra før jul, til ungene i Åpent hus. De skal jeg vise så snart jeg har fått ramma de inn. (Mye har stått på vent til etter eksamen her!)

Annette lager original kunst, trykk, collager, kort. Hun bruker gamle boksider som lerret for noen av illustrasjonene sine. En stilig effekt, synes jeg. Og streken og motivene hennes er herlig naive og til å bli i godt humør av! :)

Premie nr. 3 i det pågående Åpent hus-lotteriet
Annette har vært så snill å donere et av sine skjønne motiver til Åpent hus-lotteriet.
Den som er så heldig å trekke Carambatack-loddet kan få velge seg et av Annettes herlige blomsterpike-til å bli i godt humør av?



  
I neste innlegg
premie nr. 3

10 kommentarer:

  1. Helt utrolig flott illustrasjoner. Må nesten innom eplabutikken!! takk for tips:-)
    Hilsen Vilde

    SvarSlett
  2. Er det ikke Carambatack? med C? Litt flisespikkeri men men ;)
    Har selv et nydelig bilde derfra som jeg bare elsker! Vant i Maligimas julekalender. Det venter også på innramming, Ting Tar Tid. Det er så mye fint der, jeg har noen av de bildene på Epla i kikkerten må jeg innrømme. Ønsker meg flere :) *♥*

    SvarSlett
  3. Jaaaa, dette er en av mine epla-favoritter. Har tre trykk på veggen, men tar gjerne imot et til. ☺

    SvarSlett
  4. Så knallfine illustrasjoner!!

    Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min!
    Legger meg til som følger og tar deg med i blogglista mi, håper det er greit.

    SvarSlett
  5. Mmmmm utrolig fint innlegg, kjære deg - herlig lesing, og megainspirasjon til alle oss andre latsadder/drømmedyr... God natt :-)

    SvarSlett
  6. wow!Så fine ting hun lager! :)

    SvarSlett
  7. Lekkert!!!

    Er vi som meldte oss på konkurransen med i trekningen om denne premien også? Eller må vi "melde" oss på på nytt i dette innlegget??

    Mvh MarianneS

    SvarSlett
  8. hei Anonym/Marianne
    alle som tar lodd i lotteri-innlegget er med i trekningen om dette også ja, og også siste premien, som presenteres i kveld. :)

    (ikke noe mer påmeldig, nei - det får da være måte på JokerNord-regler!) ;)

    SvarSlett
  9. åååååå, såååååå nydelige!!!!!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...