onsdag 17. november 2010

Hvis jeg skulle bo i NY

Denne leiligheta har jeg gleda meg til å vise frem. Her, i 7th Street i East Village, New York, bor en familie på fire. I  lyse "åpne" rom med enkle og vakre retromøbler og moderne design.

Pulltab design står for denne lekre leiligheten.


Flotte høye vinduer og ekstra takhøyde i stua. Halvtrapp opp til kjøkkenet. Vegghengt hvit hylleseksjon forsterker det luftige preget. Med så åpen løsning blir det viktig å ha orden. Få men fine pyntegjenstander.

Halvveggen på kjøkkenet har fått plantebekledning!

Liten spiseplass på kjøkkenet. Større spiseplass på stua.

Innfelte hyller i veggen i trappepartiet.

Egentlig ikke så stort, men med smart innredning føles det luftig.
Kan se ut som et lerret kan trekkes ned fra taket her. Og på bildet overfor synes jeg at jeg skimter ei innebygd videokanon. Diskret løsning!

Veggen på stua kan forresten snues, og gå fra hvit til rød - se bare her.

Ut av veggen kan det trylles både spisebord og avlastningsbord/minibar. :) Fiffig?


Halvetasjen under regner jeg med inneholder soverom. Gøy å kunne se stua fra så mange vinkler. Under halvveggen opp til kjøkkenet er der downlights. Og til og med en liten vanndam med seilbåt i.

Ikke verst å ha grønt å se på rett utenfor vinduet, midt i metropolen.

Designet og stemninga her er "midt i Åpent hus-smaken", kan du si. Jeg blir yr av glede av å kikke på disse bildene. :-) Kan det hende det henger sammen med at jeg venter på mine to skjønne danske stoler? Ventetida føles veeldig lang!

I morgen
detaljer fra barnerommet i Åpent hus

6 kommentarer:

  1. Utrolig, utrolig flott. Høy siklefaktor for min egen del når jeg ser slike bilder.

    SvarSlett
  2. Hei!
    Den var virkelig nydelig! Vi snakker om NYC neste år, 1 uke! :-) Håper det blir vi får til det. Det er drømmen!

    Ha en fin kveld!
    KLem Jorid

    SvarSlett
  3. wow..plant in the middle of the house (pic 2)! wonderful

    SvarSlett
  4. Sweet lord altså, den leiligheten er jo bare rålekker!Tenk å bo der da!Og helt enig med du altså, skal man først bo i New York så burde man jo bo sånn...

    SvarSlett
  5. oooh for en lekker leilighet, likte spesielt godt den fiffige løsningen med spisebordet :) Takk for deltagelse i lotteriet mitt, tvi tvi, og takk igjen for hjelpen med det-du-vet ;) *♥*

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...