torsdag 7. oktober 2010

Rina Menardi 2


Etter de grumsete interiørblogger-spionasje-bildene i forrige innlegg, tenkte jeg at skulle gå litt mer systematisk til verks. :) Rina Minardi har egen nettside som forteller mer om dama bak og hva hun steller med. DET måtte jeg finne mer ut av.




Denne italienske keramikeren har siden 1980 utviklet håndtverket sitt gjennom å utforske fargepaletter og gjennom å utfordre potensialet i leiren som hun bruker. Jeg synes hun har endt opp med et helt særegent, og veldig vakkert uttrykk. Hun lager "living accesories" så vakre at jeg ville helst bare hatt de som "pynt".







Rina sier om seg selv: “ Clay allows me to give a three-dimensional shape to the here- and-now ‘me’. It is a way of communicating with myself, and therefore with others. I simply strive to respect the natural surfacing of things that are already within us”.
Rina Menardi’s collections are a fusion of art, design and craftsmanship, where chromatism, aesthetics and functionality converge in a synthesis of intuitions coming from everyday life and events, creating atmospheres that inspire serenity and pleasure.









Disse bildene får vel frem skjønnheten i arbeidene på en litt annen måte enn jeg og min fire år gamle "pansermobil"? :) Presentasjonsmåten har mye å si!


I neste innlegg
stolfavoritt

5 kommentarer:

  1. Så nydelige! Skjørt og solid på samme tid, og så særegne farger! Minner meg litt om den flinke norske keramikeren Margit Seland, hun er en av mine favoritter. En annen flink dame, er Sidsel Hanum. Keramikk kan være så mangt! Takk for at du delte :-)

    SvarSlett
  2. Knallfine produkter. Jeg tror jeg så hennes produkter på Norway Says i Oslo (i kjelleren der). Når jeg får unger som ikke skal ta på alt og ptensielt knuse all pynt, da ønsker jeg meg produkter fra henne).

    Gode nyheter forresten: putetrekket er kommet. Det hadde gjennomgått toll (=tull) behandling siden det var sendt fra søte bror.

    SvarSlett
  3. Her var det jammen mye pent! Skulle ønske jeg fikk pappa til å lage noe lignende til meg. Han holder på med keramikk! :)

    SvarSlett
  4. Her var det mye formskjønn keramikk! Veldig inspirerende å se.

    Hyggelig med kommentar fra deg også :) Og jeg kommer også gjerne tilbake til deg!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Hei. Superfine bilder av keramikken til Rina Menardi. Jeg kan opplyse at hun skal ha stor utstilling for første gang i Norge hos Norway Designs Stortingsgaten 28 fra 29. september. Det blir forhåpenligvis noe i pressen i tillegg til annonse. Alle som melder seg inn i kundekartoteket til Norway Designs vil få invitasjon per mail til utstillingsåpning. Mail adresse: Post@norwaydesigns.no
    Hilsen Trond Kinn Butikksjef

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...