tirsdag 26. oktober 2010

Hytte med himmelutsikt

Her er ei hytte litt utenom det vanlige, verdt en liten kikk i Åpent hus. Hytta er tegna av de danske lovende arkitektene hos Primus.


Hytteprosjektet kalles Skybox og er på 75 kvadrat. Med takvindu i store deler av hytta får man en spesiell kontakt opp mot himmelen (derav navnet Skybox).

Dette står på ønskelista til mitt drømmehus: mulighet for å åpne opp når det er vær til det - viske ut skillet mellom ute og inne og virkelig kunne ta inn og nyte omgivelsene.







Grovt gulv, mange vindu, lyse vegger og enkle møbler.

Takvindu og utradisjonelle linjer gir en helt spesiell romfølelse.

Kjøkken og stue sett fra hagen.

Med takvindu, kan lille Caroline kikke på stjernene fra senga si om kvelden.



Skybox inngang.

På motsatt side ligger hagen.

Fasaden er behandlet, og har en fin og naturlig patina
som glir fint inn i naturen omkring.

Eikepanelet er behandlet med jernvitrol for å få en flotte værbarka finishen.
Foto: Nils Ahlman Olesen. Via fri.dk.

I neste innlegg
teppetema.

3 kommentarer:

  1. DÅÅÅÅÅN - det var uttrolig fint, åååååå - tenk å hatt ei tomt til å sette den på - og penger til å kjøpe det selvsagt!!!

    SvarSlett
  2. Heisann!
    Takk for helsing og kompliment! KOSeleg, altså:)
    Sjølv drøymer eg om eit gamalt kråkeslott; helst eit gamalt sveitserhus, men eg seier alltid til min kjære, at det dersom det ikkje vert sveitser, må det bli funkis. Liktar godt kledning med vêrbitt preg, så eikepanelet på hytta over, er absolutt etter min smak:)
    Ha ein fin-fin torsdag!

    SvarSlett
  3. Oj, for en lekker hytte!! Ja, takk!

    Takk for engasjementet i bloggen min i dag:0) Jeg brukte nok et par timer, men ikke så vanskelig - bare litt putlete for å få linjene mest mulig rette. Veggen bak er heller ikke helt glatt, så jeg er redd jeg kanskje etterhvert må hive på lim...
    Ferm sendte med en liten fugl som jeg kunne bruke som prøveklut for å se om det holdt seg fast på veggen før jeg limte opp det store, veldig lurt:)
    Guttene syns det var skikkelig kult:)

    Ha en fin kveld!
    Kjersti

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...