fredag 22. januar 2010

Japansk enkelhet

Lenge siden jeg har hatt arkitektur-innlegg her i Åpent hus. Nå følte jeg det var på tide. Alltid spennende å se noe nytt og lekkert. Kom over noen herlige bilder fra Akasaka Shinichiro Atelier - et arkitektstudio med base i Sapporo, Japan.



Studioet ble startet opp i 2000 av Shinichiro Akasaka. Arkitekturen preges av enkle, rette linjer, og åpne boområder. Her er et utvalg bilder fra noen av deres prosjekter.





*






Disse stolene er kjempetøffe.
Finnes bord i samme serie. Husker ikke hva de heter i farta.



Jeg likte spesielt løsningen med mange mindre vindu på en vegg som går over flere etasjer, bildet tredje øverst her. På den måten får man mye lys og herlig romfølelse, uten å få mye innsyn.





 


Er du på utkikk etter noe nytt til å henge på veggen hjemme?
Klikk på etiketten Kunst eller Veggpryd i høyrekolonna her for tidligere innlegg om sånt.
Og så kommer det et nytt i morra. :)

3 kommentarer:

  1. ...dette liker jeg...

    du gir mye inspirasjon og gode tips på bloggen din, takk for at du holder åpent hus så jeg kan ta del!

    Nei, mitt navn er ikke Hege Lill...

    Ha en deilig fredags kveld:)

    SvarSlett
  2. Nice! Her var d mange inspirerende bilder. Likte spes de hvite lampene som hang på rad og rekke!!! Kunne jeg godt hatt..
    Vil ønske deg en god helg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Veldig fint!!!! Du er virkelig en dyktig blogger!!! Ha en super helg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...