onsdag 13. januar 2010

Hytte blir hus


I dag introduserer jeg en ny etikett her i Åpent hus. Fra tid til annen kommer jeg til å "show and tell" fra fine, artige, sprø, koselige og inspirerende blogger jeg liker å besøke. I dag har jeg lyst til å trekke frem Kristines Mariero. Denne bloggedama er ikke av de ivrigste på å produsere innlegg, men presenterer smakebiter fra sitt skjønne hjem. Kristine har blogget siden mai 2008. Hun bor i Hordaland i et hus som i 2008 til april 2009 gjennomgikk denne enorme forvandlingen. ..!


Det jeg har sett til nå har vært kjempefint. Se bare her:


Miksen av hvitt og tre synes jeg er kjempefint. Vi har det på vårt tilårskomne kjøkken selv, og kommer nok til å videreføre det når vi en gang flytter til drømmehuset. De åpne hyllene over kjøkkenbenken gir liv til rommet. På andre siden av kjøkkenøya er der småstoler og bord til de små i huset.

Bildet over i nederste hjørne, er pappmodellen som den driftige dama laga av deler av huset i planleggingsfasen. Midt i ser du kjøkkenøya.

Peis midtveis i arbeidet; takvindu og halvetasje skimtes i bakgrunnen.

Huset til Kristine byr på flotte detaljer, som takvindu, innebygd sittenisje og lekre tapeter. Verdt en kikk. Kanskje denne lille omtalen kan friste Kristine til å blogge litt mer også, kanskje? :)


Dette er bloggens lille slagord:
A house is built with boards and beams
A home is built with love and dreams

http://kristinesmariero.blogspot.com/

I morgen
ser jeg på peiser :)

5 kommentarer:

  1. Jeg er enig med dig: det er en vellykket forandring. Specielt kan jeg godt lide køkkenet og spisestuen. Der er et ordsprog, der siger, at det 3. hus du indretter er det bedste - da har man samlet så megen erfaring, at man får det til. Måske er der håb for mig også... ha en fin aften. Hilsen Bente

    SvarSlett
  2. Ble nesten rørt til tårer her jeg sitter! Det var jo litt av en grundig presentasjon! Du imponerer stadig, og ja, jeg ble jo i grunnen litt inspirert til å blogge mer - må innrømme det. Tusen takk for en flott anmeldelse!

    Skal linke den inn i bloggen min med det samme - så får jeg presentert Åpent hus i samme rennet!

    SvarSlett
  3. Så koselig at du var innom bloggen min og at du la igjen en hilsen! på den måten fant jeg jo frem til din også! Jeg går meg helt vill i blogger her, sånn er det når man er hjemme i permisjon...tihi :)

    Kjempe fin blogg du har, skal titte litt rundt nå :)

    ha en fin fin dag!

    SvarSlett
  4. For en fin presentasjon du har laget! Jeg har fulgt Kristines Mariero siden jeg begynte å blogge, og synes hun har en flott blogg!
    Håper, som deg, at det nå kommer flere innlegg fra henne!

    SvarSlett
  5. Hei! Så hyggelig av deg å presentere andre på denne måten! Jeg er litt usikker på hvilket bilde du mener. Lurer på om det er den gamle hyllen/skjenken med bilene over (wallstickers)? Uansett er det bare hyggelig at du låner et bilde:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...