torsdag 15. oktober 2009

Nytt bad: etter

"Rosa krusedullbad" fra tidlig '80-tall møter 2009 i Åpent hus.
(Før bildene finner du i dette innlegget)

Her er resultatet.








Jeg kan ikke si at vi har savnet den rosa "silketapeten" med kruseduller. Med disse formene, fargene og løsningene føler jeg ro når jeg kommer inn her.

  



Her har vi kombinert materialer og rolige farger: glassmosaikk, porselen, stål, stein, kurv og et innslag av noe fra planteriket, for tiden en orkidé. Mosaikkflisene er i lys grå. På gulvet har vi skiferfliser. Håndduker har vi holdt i sandfarge og muldvarpbrun til nå. Men her kan jo fargeinnslagene skiftes i en håndvending.






Her trives vi. Og så gjør det selvfølgelig ikke noe at utsikten fra det lille, høye vinduet kan sammenlignes med et herlig maleri, som skifter utseende kontinuerlig! :) Her er gardiner helt overflødig.


("By-night"-varianten er ikke noe dårligere)






 Tips:
Vi installerte forresten dimmer på spot'ene over speilet. Det er herlig med dunkelt stemningslys til tannpussen om kvelden! :)

Alle foto: Åpent hus (c)

11 kommentarer:

  1. Det ser innbydende og lekkert ut. Dere har vært flinke. :)

    SvarSlett
  2. Det er flot - jeg er helt misundelig. Jeg er helt enig med Moderne Retro, det ser lækkert ud. Det eneste jeg har, der ligner noget i dit badeværelse, er sæbedispenseren. Hilsen tempo-Bente

    SvarSlett
  3. Helt enig med de to andre, nydelig og lekkert! Forstår godt at man kan nyte en tannpuss i de flotte omgivelsene :)
    Kjersti

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelig hilsen:) Flotte inspirerende bilder her hos deg!

    SvarSlett
  5. lekkert, gratulerer!! du har rett i at det er veldig smart å halde det nøytralt, så kan ein bytte ut handdukar om ein skulle få dilla på ein ny farge =)

    SvarSlett
  6. Så nydelig!!! herlige farger og materialer!!!

    SvarSlett
  7. Wow, for en extreme makeover!

    Kan jeg spørre hvilken leverandør blandebatteriet er fra, og servanten? Jeg planlegger blandebatteri ut fra veggen på det siste badet vårt, og jeg likte egentlig løsningen hvor dere får en liten hylle over batteriet. Jeg antar dere har fått den hyllen som et resultat av at dere rehabiliterer, men hadde du valgt den hyllen dersom du stod med skallet og skulle plasserer rørene også?

    SvarSlett
  8. Blandebatteriet er fra Damixa. Liker stilen godt, men neste gang hadde vi tatt ett med ei kran. (ikke praktisk med to med små barn) Vasken er faktisk en kjøkkenvask fra Ikea. Den er kanskje dypeste laget for behovet, men en artig variasjon. Hylla over vasken er vi veldig godt fornøyd med. Aldri praktisk å ha speil helt ned. og i og med at den har samme proporsjoner og fliser som andre elementer i samme løsning, glir den veldig fint inn, syns vi. denne er flott til å legge et par fine ting på.

    SvarSlett
  9. Lekkert og kreativt! Glassteinen gjorde susen :-)

    SvarSlett
  10. Nydelig bad. Flott med hylla som du sier.

    Husker ikke hvor jeg fant bildet jeg viser på bloggen min i dag dessverre.

    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...